عیب یابی و تعمیر تشخیص چهره در آیفون X

تعمیر فیس آیدی آیفون X

تعمیر فیس آیدی آیفون X از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که یکی از کاربردی ترین قابلیت هایی است که در این گوشی وجود دارد.

سنسور تشخیص چهره به راحتی آسیب می بیند و اگر این آسیب به جایی به غیر از فلت باشد تعمیر آن بسیار سخت است.

خطاهای تشخیص چهره که در اثر آسیب دیدن سنسور های Dot Projector / Flood Illuminator ایجاد می شود در اکثر مواقع قابل تعمیر نیست.

ایراد عملکرد Face ID

نمایش پیام ” Move iPhone a Little Lower/higher ” به این معناست که تنظیمات تشخیص چهره به صورت موفقیت آمیز انجام نمی شود.

عیب یابی و تعمیر تشخیص چهره در آیفون X

عیب یابی و تعمیر فیس آیدی آیفون X

مرحله اول : تست Flood Illuminator

دو قطعه مهم در قطعات مربوط به FACE ID وجود دارد که عملکرد صحیح انها لازمه عملکرد صحیح Flood Illuminator است.

این قطعات عبارت اند از سنسور مجاورت Proximity و سنسور نور محیط Ambient Light Sensor که باید آنها را تست کرده تا تایید کنیم که آیا Flood Illuminator سالم است یا خیر.

برای تایید اینکه آیا سنسور مجاورت Proximity عملکرد صحیح دارد یا خیر می بایست یک تماس تلفنی برقرار کنید و در حین تماس با دست قسمت بالایی صفحه نمایش را بپوشانید در صورتی که صفحه بلافاصله سیاه شد یعنی این سنسور به درستی عمل می کند.

برای تایید عملکرد صحیح سنسور نور محیط باید نور گوشی را در پایین ترین درجه قرار دهید و سپس تلفن را در زیر نور چراغ نگه دارید.

با روشن تر شدن صفحه نمایش میتوان نتیجه گرفت که سنسور نور محیط یا همان Ambient Light Sensor سالم است.

زمانی که به این نتیجه رسیدید که این دو سنسور سالم است به معناست که مشکل تشخیص چهره از سنسور Flood Illuminator نیست.

عیب یابی و تعمیر تشخیص چهره در آیفون X

مرحله دوم : تست دوربین جلو

در این مرحله لازم است دوربین جلو تست شود برای این کار برنامه دوربین را باز کنید سپس آن را روی حالت Portrait تنظیم کنید، اگر تصویر پس زمینه محو نباشد به معنی غیر طبیعی بودن دوربین است.

مرحله سوم : مشاهده Dot Projector 

در حالت عادی زمانی که در حال استفاده از دوربین جلو در حالت Portrait هستید باید یک نور قرمز رنگ از Dot Projector ساطع شود. عدم مشاهده این نور به معنی خراب بودن Dot Projector است.

قطعاتی که در اینجا به آنها اشاره شد به طور وابسته به هم در عملکرد صحیح Face ID نقش دارند و اگر به هرکدام از انها آسیبی وارد شود منجر به درست عمل نکردن سنسور تشخیص چهره می شود. در این مقاله سعی شد تا توضیحی از این مشکل ارائه شود شما عزیزان می توانید در صورت بروز مشکل تشخیص چهره در آیفون X و مدل های بالاتر با کارشناسان ما در مرکز کارنیا تماس حاصل کنید تا در کمترین زمان تعمیر فیس آیدی آیفون X شما انجام شود.

با ما همراه باشید.


تماس با ما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

سبد خرید