رفع مشکل آبخوردگی گوشی

رفع مشکل آبخوردگی گوشی

در این مقاله قصد داریم در رابطه با رفع مشکل آبخوردگی گوشی توضیحاتی را ارائه کنیم که در مواجه شدن با این اتفاق بتوانید بهترین اقدام را انجام دهید و تا حدودی زیادی از سوختن گوشی خود جلوگیری کنید.

یکی از بدترین بلا هایی که میتواند سر موبایل شما بیاید این است که گوشی شما در آب بیوفتد یا به نحوی با آب تماس پیدا کند که در این صورت آب در درز های آن نفوذ میکند و موجب می شود گوشی شما به یکباره خاموش شود.

زمانی که گوشی در معرض آبخوردگی قرار می گیرد و آب به داخل گوشی نفوذ می کند باعث می شود بین قطعات الکترونیکی دستگاه اتصال کوتاه برقرار شود و قطعات آن دچار سوختگی می شود.

شما حتی نباید به استاندارد های ضد آبی که برای گوشی ها از جانب شرکت تعیین می شود هم به طور 100 درصد اطمینان کنید.

رفع مشکل آبخوردگی گوشی

آب خوردگی گوشی چیست؟

در واقع هر ماده مایعی که با برد الکترونیکی گوشی شما تماس پیدا کند باعث ایجاد اختلال در عملکرد آن می شود. در این زمان مایعاتی که به داخل گوشی وارد می شوند به اولین حفره ایی که در داخل برد قرار دارد نفوذ می کند و آن قسمت از برد را درگیر می کند.

آب خوردگی گوشی های موبایل از جمله مشکلاتی است که بسیاری از شرکت های گوشی ساز آن را شامل گارانتی قرار نمی دهند و شما حتما نیاز به تعمیر کار حرفه ای دارید تا با توجه به مقدار آسیب وارد شده بهترین راه را پیشروی شما قرار دهد.

رفع مشکل آبخوردگی گوشی

کارهایی که نباید در زمان ابخوردگی گوشی انجام دهید:

در این شرایط اگر شما به نکات زیر توجه کنید و از انجام دادن آن ها خود داری کنید شانس نجات و تعمیر گوشی شما بالاتر می رود.

  • گوشی را به هیچ عنوان روشن نکنید.
  • دکمه های فیزیکی گوشی را فشار ندهید.
  • برای خارج کردن آب از داخل گوشی آن را تکان ندهید و تا حد امکان گوشی را صاف و بدون حرکت نگه دارید.
  • مجاری متفاوت روی گوشی را فوت نکنید.

توجه داشته باشید که اقدامات شما در این شرایط تاثیر بسیاری در جلوگیری از سوختن گوشی دارد.

کارهایی که باید بعد از خیس شدن گوشی انجام دهید:

برای رفع مشکل آبخوردگی گوشی لازم است اقدامات زیر را انجام دهید:

خارج کردن باتری و خاموش کردن گوشی

به محض اینکه گوشی شما با آب برخورد کرد بدون لمس هیچ دکمه فیزیکی، باتری گوشی را خارج کنید و آن را با یک دستمال کاملا خشک کنید.

به هیچ عنوان سعی نکنید با فشردن دکمه هایی مانند دکمه هوم صفحه نمایش گوشی را تست کنید که کار میکند یا خیر. این کار باعث از بین رفتن گوشی شما می شود.

خارج کردن سیم کارت و تمامی لوازم جانبی گوشی

در مرحله بعد باید سیم کارت و تمامی لوازم جانبی خود را از گوشی خارج کنید. با این که سیم کارت ها مقاومت نسبتا بالایی را نسبت به نفوذ آب دارند ولی به دلیل این که شماره های داخل آن برای کاربران اهمیت بالایی دارد توصیه می شود سیم کارت را خارج کنید و آن را روی یک دستمال خشک قرار دهید. همچنین برای رسیدن هوای بیشتر و خشک شدن قطعات داخلی تمامی لوازم جانبی مانند هدفون، کارت حافظه و … را از گوشی جدا کنید.

خشک کردن گوشی موبایل

ابتدا باید با یک دستمال یا حوله خشک بدنه گوشی را کاملا خشک کنید و آن را روی یک سطح صاف و در نزدکی یک جای خشک و گرم مانند شوفاژ یا شومینه قرا دهید تا کاملا رطوبت گوشی را بگیرد.

مرحله آخر

بعد از تمامی این کار ها گوشی را روشن و تست کنید. اکنون که گوشی شما خشک است می توانید باتری را سر جایش بگذارید و گوشی را روشن کنید اگر گوشی شما روشن شد و کار کرد خیالتان راحت باشد که مشکلی پیش نیامده است در غیر این صورت امکان دارد که در همان ابتدا آب به جایی نفوذ کرده باشد و به قطعه ایی آسیب وارد کرده باشد که لازم است گوشی را به مرکز تخصصی تعمیرات نشان دهید تا عیب یابی شود و مشکل حل شود.

در این مرحله خشک شدن کامل شرط اصلیست. بهترین راه حل عدم روشن کردن دستگاه توسط کاربر بوده و مراجعه به تعمیرکار در اولویت قرار دارد.

رفع مشکل آبخوردگی گوشی

مرکز تعمیرات موبایل کارنیا به کمک متخصصین مجرب خود می تواند در کمترین زمان گوشی شما را عیب یابی و در جهت رفع مشکلات آن بهترین اقدام را انجام دهد.

شما می توانید برای مشاوره با مرکز دکمه زیر را کلیک کنید. مشاورین ما در کمترین زمان پاسخگوی شما خواهند بود.


تماس با ما

ما را در آپارات دنبال کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

سبد خرید